søndag, april 06, 2008

Randers - Mellerup

Jesper og Julie var så søde at køre mig ned på havnen i Randers efter at Mikkels fødselsdags gæster var gået. Jeg fik pakket kajakken og satte ud, efter at have aftalt med Jesper at han og ungerne ville køre til Mellerup og låne Povl-Ankers jolle og så sejle mig i møde. Inden jeg kom ud i selve havne bassinet, var der 2 gutter fra træskibs lauget der spurgte om jeg ikke lige kunne lave en "grønlænder". Det er sjovt at det er det første de fleste spørger om når man møder dem i sin kajak. Jeg måtte dog skuffe dem da jeg ikke have lyst til at starte turen med at være våd, og så er jeg slet ikke sikker på at jeg kan rulle med wing pagajen.
Jeg havde forsøgt at passe tiden af sådan at tidevandet var vendt og jeg havde medstrøms på vej ud. Det lykkes, så det gik ret godt derudaf med en 8-10 km/t. Der er ikke det helt store at se på, indtil man når sommerhusene overfor Ugglehuse.
Jeg nåede helt til Mellerup inden Jesper og ungerne fik båden i vandet. Så vi hev kajakken op og tog en tur rundt om Kanaløen i jollen.
Distance: 19 km
Vejr: stille og dejligt
Slideshow

Ingen kommentarer: