søndag, juni 07, 2009

Kajak weekend


En weekend kun i kajakkens tegn.
I min søgen efter en ny kajak havde jeg fået et par aftaler i Kolding/middelfart om at prøve nogle kajakker. Jørgen hentede mig og vi ræsede sydover i hans Land Rover med en enkelt kajak på taget. Første stop var hos Kajakgaarden. Her fik jeg lov til at prøve en sprit ny Anas Acuta, så vi satte i vandet og tog en kort tur. Båden var med det nye (2009) Valley sæde. Jeg kunne slet ikke få en fornemmelse af den, jeg var ret sikker på at det måtte være noget med sædet. Den var afskrevet og vi svingede mod Middelfart og Kajakklubben Strømmen. Her havde jeg en aftale om at prøve en Q-Boat. Det er faktisk en fin båd der minder en del om en Anas Acuta. Den bliver da også omtalt som Anas Acuta HV. Det viste sig at ejerens ven (som også var der) havde både en Rockpool Alaw Bach og en P&H Bahya til salg, så dem kunne vi også få prøvet. Ingen af dem fik mig dog til at sige yihaa. Så der skal ledes videre.
Ca 4km blev det til fredag.
Vi kørte hjem igen og Jørgen beholdt kajakken på taget, idet vi lørdag morgen skulle videre mod lim fjorden. Nærmere bestemt Bremdal camping. der var udgangs punkt for Mariager kajakklubs tur rundt om Venø. Vi ankom til camping pladsen, hvor der allerede var hektisk morgen aktivitet. Vi fik sat telte op og rigget kajakker til. Erik kom med rundstykker, så der blev lige tanket op inden vi tog afsted. Vi sejlede mod uret og startede således op langs øst siden af Venø. På den nordlige spids er der en lang tap der ender ved en side afmærkning. Da vi kom om på vestsiden så vi en masse gamle sejlbåde. Vi holdt en pause ved havnen og gik en tur op for at kigge på Danmarks mindste kirke. Hvor vi med et smil kunne konstatere at den "godt nok var lille".
Det er ikke sidste gang jeg tager en tur til Venø. Aftenen stod på vanlig Mariager Kajakklub hygge og grill. Dejlig dag.
Ca 22 km lørdag.
Svend, Jørgen og Jeg stod tidligt op da Jørgen skulle stå for en kajaktur i Mellerup. Vi ræsede til Mellerup og havde et stop hos Jørgen og Heidi hvor vi fik morgen mad. Vi havde en dejlig dag på Randers fjord, og jeg fik et gensyn med "Amazon floden".
Ca 10 km søndag

Distance ialt: ca 36 km
Slideshow
Billeder hos MKK

1 kommentar:

Anonym sagde ...

meget interessant, tak