mandag, april 13, 2009

Tange-Randers

Lone kørte mig til Tange værket. Her var der en stejl sliske/trappe ned til en meget smattet flydebro. Den var så glat at det var næste umuligt at komme i kajakken. Heldigvis kom der en roer og gav mig en hånd. Stadig væk startede jeg turen ud fuldstændig smurt ind i smat. Første tisse/kaffe pause blev holdt ved Busbjerg. Her er en fin lille rasteplads ned til vandet. Jeg holdt halvvejs pause i Langå, ved camping pladsen, og spiste min medbragte frokost.
Da jeg nåede Randers var min arme blevet for lange til at jeg havde mod på at fortsætte ud af fjorden, så jeg valgte at stoppe ved Randers havn.
Når jeg sejler alene bruger jeg små del-mål for at holde motivationen oppe. Jeg stopper med at padle hver 2.5 km for at få lidt at drikke, altså en pause på et minuts tid. Hver 5 km tager jeg så en snack pause, altså stopper for at få en gulerod, æble, eller 1/2 banan. Det betyder at selvom at jeg er ved at være træt har jeg et mål...."nu er der kun 1.5 km til snack pause". Større pauser, altså hvor jeg går på land, har jeg som regel 1 eller 2 af på hver tur, det er som regel for at lette ben og få en kop kaffe eller te. Det virker for mig.
Distance: 38.4 km
Vejr: stille
Slideshow

Ingen kommentarer: