torsdag, april 23, 2009

Enhjørningens horn

Rudolf, Mette og jeg havde besluttet os for en tur i Århus bugten. Vi mødes ved Moesgaard strand, som denne eftermiddag var hjemsøgt af motor-cyklister, der havde lugtet friheden, nøjagtig som os.
Vi sejlede sydpå langs den smukke kyst strækning mod Norsminde. Turen bragte de gode oplevelser Jacob og jeg havde på vores tur langs netop denne kyst frem.
Vi stoppede ved Ajstrup. Rudolf og Mette frembragte på magisk vis kaffe, energi bar, frugt og nogle lækre cashew nødder.
På vejen hjem nød vi det skønne vejr, og havde ikke travlt med at komme tilbage. Vi fik kigget på enhjørningens horn, og jeg forsøgte at lede efter en af "måne hav sten" stenene, men uden held.
En dejlig tur i godt selskab.

Distance: 12 km
Vejr, små bølger og lidt dønninger fra molslinien ellers høj solskin
Slideshow

2 kommentarer:

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Tommy
Prøvede i ikke at grave omkring Enhjørningen for at finde resten af knoglerne! ;-)

Ret interessant med de sten som du omtaler ved Moesgård, dem har jeg aldrig hørt om. Spændende kunstværk må jeg sige. Jeg kommer ind imellem forbi der, så jeg tror også jeg vil gøre et forsøg på at finde værket. - Tak for ideen!

Venlig hilsen Helge

Tommy Mikkelsen sagde ...

Hej Helge,
har først set din kommentar nu, da jeg var ved at opdatere bloggen. Plejer at få en mail fro Blogger, nå der er nye kommentarer, men den her må være smuttet.
Jeg fandt faktisk en del af disse sten på en herre-vandre-tur med en kammerat. Det bøvede udtryk, skyldes nok at største delen af oppakningen på denne tur var flydende :).
http://picasaweb.google.com/lh/photo/nm8e7nRWnUY9qYimGsgHgw?authkey=Gv1sRgCJvimJ6ivf26BA&feat=directlink

Hop
Tommy