lørdag, marts 14, 2009

Dybt vand

Tid til svømmehals træning med Mariager kajakklub. Jørgen kom forbi og hentede mig ved 14 tiden og vi kørte mod Hadsund. Vi kom lidt for tidligt og kørte ned til vandet for at få en kop kaffe. Det er iøvrigt et godt isætnings sted hvis man er på de kanter.
Jørgen og jeg havde aftalt at vi skulle træne rul, rul, rul. Jørgen havde forinden fundet et par gode links frem:
Link 1
Link 2
Link 3
Link 5
Link 6
Link 7
Vi skiftes til at være i vandet og til at stå ved siden af. Til at starte med brugte jeg min egen kajak (vi har begge to Nordkapp), men fandt ud af jeg sad bedre fast i Jørgens. Han havde tilføjet lidt ekstra til side puderne ved hoften. Det skal jeg have gjort ved min også. Jørgen havde købt sig en Grønlænder pind ved Gram Kajak. Rigtig lækker. Den skulle vi jo også prøve at rulle med. Hurtig blev den favoritten over Camanoen. Jeg begyndte at få greb om at rulle til den "forkerte" side. Det lykkes nogle gange, men den er absolut ikke sikker endnu.
Jørgen fik også rullet nogle gange men han skal også træne mere før den sidder i skabet. Øvelse, øvelse, øvelse, vi må bare klø på.
Dejlig dag i svømmehallen, men hold k...hvor er man krøllet efter 3 timer i vandet !

Ingen kommentarer: