søndag, januar 04, 2009

Nytårskur

Kørte lidt tidligt til Mariager, vi skulle først være der kl 13.00. Jeg tænkte at jeg lige kunne nå en kort tur alene inden resten af banden fra Mariager kajakklub dukkede op til nytårskur. Jeg var så ikke den eneste der havde fået den idé. Jørgen, Torben og Lars dukkede op samtidig med mig. Så det endte med at vi var 4 der satte tidligt ud, super med lidt selskab. Vi sejlede ind til isen inderst i havnen, og satte prøvende snuden i. Derefter sejlede vi lige rundt om pynten øst ud af Mariager havn inden det var på tide at sejle tilbage for at få resten af flokken med. Holdet blev på 13 ialt, flot fremmøde på så kold en dag. Vi sejlede øst over mod Fladbjerg. Der var modvind og bølger, og så koldt at jeg droppede huen og skiftede til min Kokatat hætte. Derefter var der ikke problemer med at holde varmen. Efter Fladbjerg vendte vi næsen hjemad i medsø. Der blev surfet lidt, guf. Da vi nåede tilbage til Mariager havn lavede Jens en landing på isen, og Jes forsøgte sig som isbryder. Inden vi gik på land fik jeg lige lavet et enkelt rul. Nu ventede den opvarmede container med indbygget kransekage og champagne.
Første tur i 2009, så må kajak-året da vist være skudt igang.

Distance: 11 km
Vejr: 6-7 m/s vind, bølger, en smule sne
Slideshow

Ingen kommentarer: