søndag, december 07, 2008

Mariager - Cafe kaj


Leif havde arrangeret en tur fra Mariager til Hobro. Vi mødes som vanlig ved containerne i Mariager kl. 10. Holdet bestod Jørgen fra Mellerup, Anette, Leif og jeg.
Leif og Jørgen kom anstigende med rundstykker og basser, så der gik en rum tid før vi kom på vandet. Godt initiativ. Jørgen demonstrede på sin Valley hvordan man gør lugerne fast. Leif og jeg var begge fulde af undren over at vi kunne have overset den mulighed. Det må jeg have gjort noget ved snarest.
Vi satte i lidt i 11 på en fuldstændig blik stille fjord, og krydsede straks over mod nordbredden for kunne få lidt glæde af solen, der lige kunne kigge over bakkerne i syd. Jeg forsøgt at fange fjorden i kameraet, for idag viste den sig virkelig fra sin smukkeste side.
Vi lavede første holdt ved Bramslev bakker hvor der blev drukket kaffe og spist basser og frugt. Udover at bramslev bakker er et smuk sted, er her også bænke/borde og et muldtoilet. Efter at være blevet tanket op forsatte vi turen mod Hobro. Vi kom til Hobro's Roklub hvor Leif var lige var at lægge an til landing, da Anette fik færten af gløg. Duften kom helt indefra havnehullet. Vi sejlede ind til molen, hvor Cafe Kaj lå lige ovenfor. Der var et par meter op til kanten så vi fandt et sted med en stige, jeg kunne klatre op ad. Der blev gloet lidt da jeg i fuld mundering trådte ind i Cafeen og bestilte 4 glas gløg. De 4 papgrus blev gløg sikret mellem Jørgens ben under spraydækket med indbygget fordel for en vis legemsdel. Vi sejlede tilbage til Hobro Roklub og lånte et af deres borde (tak for lån), og indtog vores frokost og gløg.
Vi tog turen tilbage i et hug, og var tilbage i Mariager ved 4 tiden. Skøn dag på fjorden i dejligt selskab.


Distance: 23 km
Slideshow (Fotos taget af Tommy og Jørgen)

Ingen kommentarer: