fredag, oktober 31, 2008

Stenrevet

Fik pludselig mulighed for at komme en tur på vandet. Så nu var det tid til at besøge Stenrevet. Jeg havde luret det på et kort. Et lille rev der ligger mellem Mellerup og Udbyhøj i Randers fjord.
Omkring middagstid satte jeg i fra Mellerup, og sejlede i kold kold modvind hele vejen derop. En tur på ca 7 km.
Surprise surprise Stenrevet var et rev af sten. Ved ikke rigtig hvad jeg havde ventet, men kedligt og koldt var det. Jeg kunne se kabel færgen i Udbyhøj, og overvejede om jeg havde tid til at sejle helt derop. Det er det sidst stykke af Randers fjord jeg ikke har sejlet på.
Jeg besluttede mig for at det måtte vente til en anden dag. Jeg sejlede ind til revet, og fik drukket min kaffe(stående, da revet mest består af skarpe flintsten), og guflet min frokost i mig inden jeg vente snuden hjemad. Hjemad havde vinden næsten lagt sig helt, så ingen hjælp derfra til modstrømmen. Da jeg var næsten helt tilbage, ringede Jørgen og sagde at han vente med en kop varm kaffe til mig på kajaen. Herligt. Vi fik snakket kajak og hyggede os.

Distance: 14.2
Slideshow

Ingen kommentarer: