mandag, november 24, 2008

Ønsker

Nu kan jeg mærke at julen nærmer sig, allerede bliver jeg udfritte af familien hvad jeg ønsker mig. Det kan da kun være kajak grej. Jeg syntes ellers efterhånden at jeg har det meste, men når jeg tænker over det er der stadig mange ting man kan bruge. Selvom at de fleste links er til Kajak Gaarden i Kolding, kan det meste købes andre steder. Jeg har ingen tilknytning til dem.

Da jeg gerne vil rulle også her i vinter, har jeg brug for noget beskyttelse til mit skallede hoved.
Kokata Surfskin Balaclava (large) 330,- Link


Jeg har normalt en vandflaske under elastikkerne på dækket, men har tit tabt den ihårdt vejr, eller hvis jeg fumler. Desuden skal jeg bruge to hænder for at få fat i den, hvilket betyder at jeg må slippe pagajen. Derfor må et slange baseret drikke system være sagen.
Kokatat Tributary Hydration System, DKK 599,00 Link

Lidt inspiration til næste års ambition om at komme igang med at rulle med pind.
Dubside Rolling DVD, 200,- link

Har kun haft min GPS ved kryds. Selv om at den er god, stoler jeg selvf. ikke 100% på den. Så et godt kompas til montering på båden må være sagen.
Kompas Silva P70, 639,- Link

Kajakker og linier. Selvom det aldrig er sket for mig, er risikoen for at blive viklet ind i en line ved redninger eller bugsering tilstede. Derfor en god kniv til montering på vesten.
Wenoka Squeeze Lock Titanium Kniv, 449,- link

Savner tit lys. Både når jeg skal pakke vognen, og de få gange jeg har været på vandet i mørke. Jeg har en håndlampe, men så har jeg kun en hånd fri.
Princeton Tec Quad pandelampe, 349,- Link


En fløjte til at tiltrække opmærksomhed.
Scotty Lifesaver Whistle, 49,- Link


Min tørdragt har det med at blive træls i lynlåsen.
Stormsure Zip Oil, 69,- Link

Jeg har et hjemmebrygget førstehjælps sæt i en plastikpose, men en opgradering er måske ikke af vejen.
Lifesystems Waterproof First Aid Kit, 249,- Link

Jeg har efterhånden en del paksække, men disse gør at jeg kan få grej helt ud i spidserne.
WXtex Sea bag, 200,- (8 liter eller 20 liter) Link


På mine dags ture, ville det være rart at, ud over kaffen i termokanden, have lidt varm suppe med. Kunne selvfølgelig tage en ekstra termokande med, men den her kan også bruges på lejren til at holde morgen kaffen varm.
Lifeventure Thermal mug, 119,- Link

Skulle det gå galt, og jeg eller en makker ryger i baljen her til vinter, er dette et must.
Lifesystems Thermal Blanket, 33,- Link


Denne bog skulle være biblen hvad angår navigation i kajak.
Seakayak Navigation 2. edition, 149,- Link


Købte sidste år nogle neopren hansker. Dem kan jeg bare ikke bruge. Jeg fryser fingrene mere med dem på end uden. Det er dog nødvendig med noget beskyttelse om vinteren.
Padler Vindluffe/muffedisse, 199,-
Link


At blive set på vandet i mørke. Denne her er genial.
Navisafe 360, 380,- Link

Ingen kommentarer: