lørdag, oktober 11, 2008

Mellerup - Amazonfloden

Leif, Jan, Erik og jeg var blevet inviteret af Mellerup kajakklub ved Randers fjord. Da vi ankom ved 10 tiden var der dækket op med rundstykker og ternet dug, fantastisk. Så vi fik tid til at hilse på hinanden inden vi skulle på vandet. Jeg er som altid elendig til at huske navne, så jeg vil ikke forsøge, ingen nævnt... ingen glemt. Der dukkede 7 op fra Mellerup kajakklub som har deres container med kajakker stående på bådlaugets plads.
Jørgen var tur guide og startede ud med en briefing om hvad dagen skulle indeholde. Vi startede ud med at sejle syd på et par kilometer og lå så og ventede på at en coaster kom forbi, så vi kunne krydse sejlrenden. Jeg fik prøvet Jan's nye træpind. Meget flot finish, nu må jeg snart se at blive færdig med at snitte min egen.
Ovre på den anden side af sejlrenden begyndt vi at lede efter indgangen til "Amazonfloden". Efter lidt søgen fandt vi den og begyndte at kæmpe os vej ind i siv skoven. Mange steder var der så lidt plads at vi næsten måtte stage os frem gennem de smalle kanaler, for at komme frem de de små indsøer. Der gik ikke lang tid før jeg fuldstændig havde mistet orienteringen, men vi blev guidet fint igennem. Et rigtigt sjovt sted hvor vi satelit rigtigt fik brug for vores styretag. Det er en rigtig god ide med et google satellit billede og en gps, hvis man vil begive sig ind på "Amazonfloden", det er let at fare vild.
En rigtig sjov oplevelse. Tænk at jeg har sejlet forbi her så mange gange uden at vide at det var her !.

Vi kom dog ud igen og fortsatte nordpå mod Kanaløen langs øst siden af fjorden. Det var blæst lidt op så vi fik lidt små bølger på det lave vand. Snart nåede vi dog kanaløen hvor vi trak kajakkerne op på en fin sand strand inde i den lille havn.
Det var dejligt at få strakt ud, og frokosten var vist også tiltrængt. Kanal øen har et lille hus, hvor vi kunne sidde i læ. Det er dog låst af, så man kan ikke komme ind.
Efter således at havde ladet depoterne op i godt selskab, tog vi den sidste lille tørn tilbage til Mellerup bådlaug. Her fik vi sparket lidt kajak, og kigget på deres container og udstyr. Og sørme om der ikke dukkede et bord op med en ternet dug og resten af rundstykkerne, herligt.

Tak til vores nye venner fra Mellerup for en god dag, det bliver vist ikke sidste gang vi render ind i hinanden !

Distance: 11.6
Vejr: overskyet 5-6 m/s vind
Slideshow

Ingen kommentarer: