mandag, maj 12, 2008

Fladbro-Langå og retur

Nu var det vist på tide med en tur på Gudenåen. For dårligt at jeg slet ikke har sejlet på den endnu. Jeg pakkede og kørte ud til Fladbro hvor der er en parkerings plads helt ned til vandet. Kl. 8:30 var jeg på vandet og sejlede hen af Nørreåen som har udløb til Gudenåen. Solen bagte og det var helt stille, skønt. Så gik den ellers mod Langå. Der er ikke mange steder man kan gå på land undervejs, med utroligt smukt. En helt anden oplevelse end at sejle ved havet. Jeg havde åen for mig selv, bortset fra et par fiskere, som dog ikke havde held med sig. Jeg havde aftalt med Lone at hun ville komme ud til Langå camping og drikke formiddags kaffe med med mig. Som sagt så gjort, hun troppede op sammen med Mikkel og svigermor. Vi fik en hyggelig snak og en kop kaffe inden jeg vendte snuden hjem. Hjemad gik det hurtigt da jeg havde medstrøm. Der skulle dog stadig knokles da det var begyndt at blæse op, alligevel gik turen hjem dobbelt så hurtig.
En dejlig dag på vandet, Gudenåen kan klart anbefales det er ikke sidste gang jeg sejler her.

Afstand: 21 km
Vejr: Sol, kraftige vindstød
Slideshow

.

Ingen kommentarer: