søndag, januar 13, 2008

Første tur i 2008

Så kom jeg afsted på min første tur 2008.
Det var skønt at komme på fjorden igen. Jeg fik lige hilst på Erik og Anette som var ved at klargøre kajakker til svømmehals træning. Jeg havde valgt at springe den over denne gang. Jeg trængte til at komme på vandet. Jeg havde besluttet at sejle 15 km, så turen gik vestover mod Hobro. Der var mange fiskere i vandet idag, jeg må ha' prøvet at fiske fra kajakken en dag. Jeg nåede Skovsgård Hage, netop som gps'en rundede de 7.5 km. Derfra kan man se Hobro, det er første gang jeg har været der. Jeg holdte et par små pauser undervejs. Her fik jeg gnuflet lidt hjemmebagt Logan brød (Tak for opskriften Helge). 

Distance: 15.0 km
Max hast: 8.4 km/t
Gennemsnits hastighed 6.4
Vejr: let vind, ingen bølger, små-regn


2 kommentarer:

Helge Helligsøe sagde ...

Hej Tommy
Så kom du sørme på vandet før mig her i 2008 - jeg har desværre indtil videre roet 0 km i år!

Jeg er da glad for at du kunne bruge min opskrift på loganbrød!

Jeg var selv i samme farvand i september sidste år - der er rigtig smukt deroppe: http://kajakbloggen.blogspot.com/2007/09/mariager-fjord-den-pne-ende.html

Tommy Mikkelsen sagde ...

Hej Helge
Ja vejret har ikke været det bedste indtil videre,
så mit nytårs forsæt om at sejle mindst 15 km når jeg er afsted, har ikke helt holdt. Jeg læste godt dit indlæg om den pæne ende dengang, og du har helt ret der er ret smukt deroppe. Det er mit normale ro-vand, da jeg har meldt mig ind i Mariager Kajakklub.